Veelgestelde vragen

Bekijk hier de meest gestelde vragen omtrent Grenswerk;

1.Tickets retourneren

Reeds gekochte tickets worden niet retour genomen. Tickets (door)verkopen is altijd mogelijk. We raden aan om daar altijd een erkende website zoals Ticketswap voor te gebruiken.

2.Tickets kwijt?

Tickets kwijt of niet ontvangen? Via de website van onze ticketpartner Eventix is het heel simpel om je verloren tickets op te zoeken. Soms kan het zo zijn dat mailtjes van Eventix vanwege een spamfilter nooit je mailbox bereiken. Met deze handige tool kun je jouw tickets alsnog vinden.

3.Cadeaubonnen

Wij verkopen ook cadeaubonnen in ons café. Je kunt kiezen uit cadeaubonnen van tien of van twintig euro. De cadeaubonnen zijn in te wisselen in ons café, voor eten/drinken of voor tickets.

4.Waar kan ik parkeren in de buurt van Grenswerk?

In het centrum van Venlo geldt betaald parkeren. U kunt in de nabije omgeving van Grenswerk parkeren aan de Maaskade. De meest nabij gelegen parkeergarage is Q-Park Centrum Maasboulevard. De ingang van deze parkeergarage bevindt zich aan de Prinsessesingel 5.

5.Hoe oud moet ik zijn?
  • Toegang algemeen: Onder 14 jaar: begeleid door een volwassene (18+).
  • Toegang Dance: 18 jaar en ouder (tenzij anders aangegeven).
  • Alcohol: 18 jaar en ouder.
  • Tabak: 18 jaar en ouder.
  • Identificatieplicht: Iedereen van 14 jaar en ouder moet een identiteitsbewijs tonen als politie of toezichthouder daarom vragen met een gerede aanleiding. Dit is vastgelegd in de Wet op de Uitgebreide Identificatieplicht (WUID) van 1-1-2005.
6.Waar vind ik info over aanvang/eindtijden?

Op de detailpagina van ieder evenement kunt u de openingstijd (van deur en kassa) en starttijd (van de eerste act of band) vinden. Dancefeesten duren bij ons standaard tot 04.00 uur tenzij anders vermeld wordt. Bij concerten ligt de eindtijd niet vast, dit is afhankelijk van het aantal bands/acts en of er nog een afterparty wordt georganiseerd.

7.Hoeveel mensen kunnen er in de zaal?

Er is plek voor 550 bezoekers in de zaal, waarvan 400 op de vloer en 150 op het balkon. Het balkon dient als uitbreiding van de zaal, maar kan ook fungeren als aparte kleine zaal voor circa 150 personen. Hierdoor is de zaal van het poppodium aan te passen aan de omvang en de beoogde sfeer van een activiteit. In het eetcafé kunnen 75 mensen zitten of 150 mensen staan. Er zijn 5 oefenruimtes voor bands, dj’s en artiesten op de begane grond.

8.Kan mijn rolstoel binnen? Kan ik zitten?

Grenswerk heeft geen echte zitplaatsen, maar als je niet lang kunt staan, dan kan er altijd een kruk of stoel voor u klaargezet worden. Zowel de zaal als het balkon zijn toegankelijk voor rolstoelen. Er zijn ook voor rolstoelen toegankelijke toiletten aanwezig. De bars hebben geen verlaagd deel en er is geen rolstoelplatform. Bij een uitverkocht evenement is optimaal zicht op het podium niet te garanderen. Als u een kruk of stoel nodig heeft, kunt u mailen naar info@grenswerk.nl.

9.Is er een garderobe?

Grenswerk heeft kluisjes waar tassen, jassen en waardevolle spullen veilig zijn. Voor een kluisje heeft u 1 twee euro muntstuk nodig. Er is een geldwisselautomaat aanwezig. Er passen uiteraard meerdere jassen in een kluisje.

10.Mag ik fotograferen (of filmen)?

Je mag bij Grenswerk altijd foto’s of filmpjes maken met je mobieltje en/of pocketcamera/-camcorder, mits je de bezoekers en artiesten daar niet mee hindert. Voor het gebruik van een voor semi-professionele camera (o.a. met afneembare lens) moet je vooraf toestemming vragen. Stuur hiervoor een mail naar info@grenswerk.nl.

11.Is er een café in Grenswerk?

Ja, het cafe op de begane grond is meerdere dagen per week geopend, ook als er geen publieksactiviteiten in de zaal zijn. Het café is een laagdrempelige, gezellige ontmoetingsplek waar iedereen van harte welkom is. Daarnaast heeft het cafégedeelte een ondersteunende functie voor de oefenruimtes. Voor meer informatie over ons eetcafé kijk bij Café.

12.Hoe meld ik me aan/af voor de nieuwsbrief?

Op de hoogte blijven van nieuwe shows en andere ontwikkelingen door middel van onze nieuwsbrief? Dat kan! Wij versturen iedere week een nieuwsbrief. Op de even weken is dit de Nieuwsbrief Concert, op de on-even weken is dit de Nieuwsbrief Dance. Inschrijven voor deze nieuwsbrieven kan bij Nieuws. De nieuwsbrieven zelf bevatten een link waarmee je je altijd nog kunt uitschrijven.

13.Welke taken voeren de vrijwilligers uit? Zoeken jullie hier ook mensen voor?

Vrijwilligers voeren bij reguliere activiteiten in de zaal o.a. de volgende taken uit: service (kassa, garderobe, ticketcontrole), barwerkzaamheden, techniek (licht en geluid), artiestenopvang en catering. Vrijwilligers worden intensief begeleid door professionals. Er worden interne opleidingen en trainingen aangeboden binnen de verschillende disciplines. We hebben momenteel een wachtlijst gezien het grote aantal aanmeldingen. Wil je hier op komen te staan of meer info krijgen? Mail dan naar info@grenswerk.nl.

14.Hoe bied ik een band/DJ/concept aan?

Je kunt een mail sturen naar info@grenswerk.nl. Je bericht wordt dan naar de juiste programma-medewerker doorgestuurd. Vanwege de vele aanbiedingen die we krijgen, lukt het ons niet altijd om (binnen korte termijn) te antwoorden. Over het algemeen is er niet veel ruimte in ons programma, maar als je echt iets goeds hebt kunt je het altijd proberen.

15.Worden er ook workshops en cursussen gegeven?

Ja, op Verdieping Nul (de begane grond van ons podium) worden er lessen, cursussen en workshops gegeven. Het doel hiervan is om een goed popklimaat in de stad en regio Venlo te creëren. Uitgangspunt is dat zoveel mogelijk instellingen, instanties, podia en andere potentiële partners samenwerken om hieraan bij te dragen. Zo worden er gezamenlijk workshops, trainingen en muzieklessen gegeven, die plaatsvinden in Grenswerk. Voor meer informatie check deze link.

16.Kan ik een ruimte huren?

Zeker. Er kan een hele hoop, mits onze eigen programmering daar ruimte voor biedt. Het beste kun je hiervoor een mail sturen naar info@grenswerk.nl, om zo de mogelijkheden te bespreken. Voor meer informatie over het huren van een oefenruimte, kijk onder Oefenruimtes.

17.Ik ben iets verloren, wat doen jullie met gevonden voorwerpen?

Wij bewaren gevonden voorwerpen twee weken in Grenswerk, de vraag of we jouw voorwerp hebben gevonden kun je het beste stellen door een e-mail te sturen naar info@grenswerk.nl. Na twee weken brengen we gevonden voorwerpen naar de gemeente, hier kun je kijken of jouw voorwerp bij de gemeente ligt.

18.Hoe meld ik een klacht/vraag/opmerking?

Stuur een e-mail, of gebruik het postadres of telefoonnummer van Grenswerk. Deze informatie vind je bij Over ons.

19.Waar vind ik meer informatie?

Gebruik het algemene mailadres,postadres of telefoonnummer van Grenswerk om je vragen te stellen. Voor een specifieke vraag over een bepaald aspect van ons poppodium kun je direct mailen met een van onze medewerkers. De contactgegevens hiervan vind je bij Over ons.

20.Waar kan ik kaarten kopen?

Het makkelijkste is om je e-tickets te bestellen via deze website. Je hoeft deze tickets niet uit te printen. We kunnen ze meteen vanaf je mobiel scannen.

Je kunt ook op verschillende locaties tickets kopen voor onze events: in ons café, bij Sounds Venlo of aan de avondkassa. Het adres van Sounds is:

Sounds Recordshop Venlo
Parade 66, 5911 CE Venlo
077 351 0625

21.In ons café tickets kopen

In ons café kunnen kaarten gekocht worden voor alle evenementen waarvoor Grenswerk zelf de kaartverkoop doet. Je kunt contant betalen, met PIN, met creditcard of met de Podium Cadeaukaart.

22.Online tickets kopen

Op deze site kun je 24 uur per dag kaarten kopen. Alle kaarten die wij verkopen zijn online te koop vanaf het moment dat de act wordt aangekondigd tot aan het moment van het evenement zelf. Het systeem dat we gebruiken voor onze online kaartverkoop heet Eventix.

Wat zijn de service- en transactiekosten?
Als je je ticket via een van de verkoopkanalen van Grenswerk koopt, zitten de servicekosten in de prijs die we communiceren als je gebruik maakt van de gangbare betaalmethode iDeal. Maak je gebruik van creditcard of een andere betaalmethode brengt dit extra kosten met zich mee.

We maken onder andere gebruik van de volgende betaalplatforms:

  • iDEAL. Dit is betalen met een Nederlandse bankrekening via Internet bankieren. Voor meer informatie en een lijst van de op dit moment aangesloten banken, zie de iDEAL website.
  • Paypal. Hiervoor moet je een gratis rekening aanmaken bij Paypal. Je kunt geld op die rekening zetten als tegoed, of direct met bank of creditcard betalen. Zie de Paypal website.
  • Giropay is de Duitse iDEAL, dit Duitse online banksysteem is ontwikkeld door een drietal bankgroepen welke samen 80% van de Duitse markt dekken. Voor meer informatie zie de Giropay website.
  • Bancontact/Mister Cash is één van de meest gebruikte betaalmethode voor online betalen in België. Voor meer informatie zie de Bancontact/Mister Cash website.
23.Wat zijn e-tickets?

Als je bij ons online een ticket besteld, dan krijg je per mail een PDF bestand toegestuurd. Dit PDF bestand is je e-ticket.Het is mogelijk om het ticket vanaf het scherm van een mobiele telefoon te laten scannen. Printen van het ticket is dus niet noodzakelijk. Toch je ticket uitgeprint? Zorg dat de barcode van het geprinte ticket niet beschadigd, anders kan het ticket niet goed gescand worden.

24.Betreft het een sta- of zitconcert?

Alle concerten bij Grenswerk zijn in principe sta-concerten, tenzij anders aangegeven. Mocht u slecht ter been zijn of een andere goede reden hebben, kunt u (uiterlijk tot 48 uur van te voren) een kruk reserveren op ons balkon. We hebben maar een aantal krukken beschikbaar. Geen kruk aangevraagd = geen kruk beschikbaar.

25.Kan ik reserveren?

Nee, je kunt geen kaartje reserveren, alleen vooraf kopen.

26.Geen link voor tickets. Wat nu?

De kaartverkoop wordt in dit geval niet door Grenswerk gedaan. Waarschijnlijk is dit een activiteit door een externe partij en organiseert deze de kaartverkoop zelf. Ook bestaat er de mogelijkheid dat de kaartverkoop alleen aan de kassa op de dag zelf plaatsvindt. Bekijk de detailpagina van het evenement voor meer informatie.

27.Uitverkocht. Wat nu?

Als er online geen kaarten meer te koop zijn, dan zijn ze op. We houden geen kaarten apart voor de avondkassa. Voor uitverkochte concerten werken we met een wachtlijst. Om uzelf op de wachtlijst te laten zetten kunt u mailen naar info@grenswerk.nl.

28.Is er een wachtlijst?

Voor uitverkochte concerten werken we met een wachtlijst. Om uzelf op de wachtlijst te laten zetten kunt u mailen naar info@grenswerk.nl. Zodra er weer tickets te koop zijn communiceren wij dat via onze website en/of onze Facebook pagina.

29.Hoe krijg ik mijn kaarten?

Als je je ticket(s) online koopt, ontvang je een e-ticket per mail. Als je aan de kassa koopt krijg je een hard-copy kaartje. Onze voorverkoopadressen geven een afdruk van een e-ticket of een hard-copy ticket, dit hangt af van het voorverkoop adres.

Beluister De Grenswerk-selection

Alle verse nieuwe tracks voor jou geselecteerd door ons (op Spotify).

Beluisteren

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Welke nieuwsbrieven je wil ontvangen:
aanmelden