Veelgestelde vragen

Bekijk hier de meest gestelde vragen omtrent Grenswerk;

1.Waar kan ik parkeren in de buurt van Grenswerk?

In het centrum van Venlo geldt betaald parkeren. U kunt in de nabije omgeving van Grenswerk parkeren aan de Maaskade. De meest nabij gelegen parkeergarage is Q-Park Centrum Maasboulevard. De ingang van deze parkeergarage bevindt zich aan de Prinsessesingel 5.

2.Hoe oud moet ik zijn?
  • Toegang algemeen: Onder 14 jaar: begeleid door een volwassene (18+).
  • Toegang Dance: 18 jaar en ouder (tenzij anders aangegeven).
  • Alcohol: 18 jaar en ouder.
  • Tabak: 18 jaar en ouder.
  • Identificatieplicht: Iedereen van 14 jaar en ouder moet een identiteitsbewijs tonen als politie of toezichthouder daarom vragen met een gerede aanleiding. Dit is vastgelegd in de Wet op de Uitgebreide Identificatieplicht (WUID) van 1-1-2005.
3.Waar vind ik info over aanvang/eindtijden?

Op de detailpagina van ieder evenement kunt u de openingstijd (van deur en kassa) en starttijd (van de eerste act of band) vinden. Dancefeesten duren bij ons standaard tot 04.00 uur tenzij anders vermeld wordt. Bij concerten ligt de eindtijd niet vast, dit is afhankelijk van het aantal bands/acts en of er nog een afterparty wordt georganiseerd.

4.Hoeveel mensen kunnen er in de zaal?

Er is plek voor 550 bezoekers in de zaal, waarvan 400 op de vloer en 150 op het balkon. Het balkon dient als uitbreiding van de zaal, maar kan ook fungeren als aparte kleine zaal voor circa 150 personen. Hierdoor is de zaal van het poppodium aan te passen aan de omvang en de beoogde sfeer van een activiteit. In het eetcafé kunnen 75 mensen zitten of 150 mensen staan. Er zijn 5 oefenruimtes voor bands, dj’s en artiesten op de begane grond.

5.Kan mijn rolstoel binnen? Kan ik zitten?

Grenswerk heeft geen echte zitplaatsen, maar als je niet lang kunt staan, dan kan er altijd een kruk of stoel voor u klaargezet worden. Zowel de zaal als het balkon zijn toegankelijk voor rolstoelen. Er zijn ook voor rolstoelen toegankelijke toiletten aanwezig. De bars hebben geen verlaagd deel en er is geen rolstoelplatform. Bij een uitverkocht evenement is optimaal zicht op het podium niet te garanderen. Als u een kruk of stoel nodig heeft, kunt u mailen naar info@grenswerk.nl.

6.Is er een garderobe?

Grenswerk heeft kluisjes waar tassen, jassen en waardevolle spullen veilig zijn. Voor een kluisje heeft u 1 twee euro muntstuk nodig. Er is een geldwisselautomaat aanwezig. Er passen uiteraard meerdere jassen in een kluisje.

7.Mag ik fotograferen (of filmen)?

Je mag bij Grenswerk altijd foto’s of filmpjes maken met je mobieltje en/of pocketcamera/-camcorder, mits je de bezoekers en artiesten daar niet mee hindert. Voor het gebruik van een voor semi-professionele camera (o.a. met afneembare lens) moet je vooraf toestemming vragen. Stuur hiervoor een mail naar info@grenswerk.nl.

8.Is er een café in Grenswerk?

Ja, het cafe op de begane grond is meerdere dagen per week geopend, ook als er geen publieksactiviteiten in de zaal zijn. Het café is een laagdrempelige, gezellige ontmoetingsplek waar iedereen van harte welkom is. Daarnaast heeft het cafégedeelte een ondersteunende functie voor de oefenruimtes. Voor meer informatie over ons eetcafé kijk bij Café.

9.Hoe meld ik me aan/af voor de nieuwsbrief?

Zodra je op onze website een account aanmaakt om tickets te bestellen, krijg je de optie om je te abonneren op onze nieuwsbrief. Je kunt later altijd nog inloggen en de optie nieuwsbrief aan of uit zetten. Je kunt ook direct vanaf de homepage je inschrijving doen. Dit kan bij Nieuws. De nieuwsbrieven zelf bevatten een link waarmee je je altijd nog kunt uitschrijven.

10.Welke taken voeren de vrijwilligers uit? Zoeken jullie hier ook mensen voor?

Vrijwilligers voeren bij reguliere activiteiten in de zaal o.a. de volgende taken uit: service (kassa, garderobe, ticketcontrole), barwerkzaamheden, techniek (licht en geluid), artiestenopvang en catering. Vrijwilligers worden intensief begeleid door professionals. Er worden interne opleidingen en trainingen aangeboden binnen de verschillende disciplines. We hebben momenteel een wachtlijst gezien het grote aantal aanmeldingen. Wil je hier op komen te staan of meer info krijgen? Mail dan naar info@grenswerk.nl.

11.Hoe bied ik een band/DJ/concept aan?

Je kunt een mail sturen naar info@grenswerk.nl. Je bericht wordt dan naar de juiste programma-medewerker doorgestuurd. Vanwege de vele aanbiedingen die we krijgen, lukt het ons niet altijd om (binnen korte termijn) te antwoorden. Over het algemeen is er niet veel ruimte in ons programma, maar als je echt iets goeds hebt kunt je het altijd proberen.

12.Worden er ook workshops en cursussen gegeven?

Ja, op Verdieping Nul (de begane grond van ons podium) worden er lessen, cursussen en workshops gegeven. Het doel hiervan is om een goed popklimaat in de stad en regio Venlo te creëren. Uitgangspunt is dat zoveel mogelijk instellingen, instanties, podia en andere potentiële partners samenwerken om hieraan bij te dragen. Zo worden er gezamenlijk workshops, trainingen en muzieklessen gegeven, die plaatsvinden in Grenswerk. Voor meer informatie check deze link.

13.Kan ik een ruimte huren?

Zeker. Er kan een hele hoop, mits onze eigen programmering daar ruimte voor biedt. Het beste kun je hiervoor een mail sturen naar info@grenswerk.nl, om zo de mogelijkheden te bespreken. Voor meer informatie over het huren van een oefenruimte, kijk onder Oefenruimtes.

14.Ik ben iets verloren, wat doen jullie met gevonden voorwerpen?

Wij bewaren gevonden voorwerpen twee weken in Grenswerk, de vraag of we jouw voorwerp hebben gevonden kun je het beste stellen door een e-mail te sturen naar info@grenswerk.nl. Na twee weken brengen we gevonden voorwerpen naar de gemeente, hier kun je kijken of jouw voorwerp bij de gemeente ligt.

15.Hoe meld ik een klacht/vraag/opmerking?

Stuur een e-mail, of gebruik het postadres of telefoonnummer van Grenswerk. Deze informatie vind je bij Over ons.

16.Waar vind ik meer informatie?

Gebruik het algemene mailadres,postadres of telefoonnummer van Grenswerk om je vragen te stellen. Voor een specifieke vraag over een bepaald aspect van ons poppodium kun je direct mailen met een van onze medewerkers. De contactgegevens hiervan vind je bij Over ons.

17.Waar kan ik kaarten kopen?

Je kunt op verschillende locaties tickets kopen voor onze events: aan de avondkassa, in ons café, op onze website en  bij Sounds Venlo. Het adres van Sounds is:

Sounds Recordshop Venlo
Parade 66, 5911 CE Venlo
077 351 0625

18.In ons café tickets kopen

In ons café kunnen kaarten gekocht worden voor alle evenementen waarvoor Grenswerk zelf de kaartverkoop doet. Je kunt contant betalen, met PIN, met creditcard of met de Podium Cadeaukaart.

19.Online tickets kopen

Op deze site kun je 24 uur per dag kaarten kopen. Alle kaarten die wij verkopen zijn online te koop vanaf het moment dat de act wordt vastgelegd tot aan het moment van het evenement zelf. Het systeem dat we gebruiken voor onze online kaartverkoop heet ActiveTickets. Je moet een account aanmaken om online kaartjes te kunnen kopen. Dit account is alleen voor aankopen en nieuwsbrieven van onze website. Aan dit account zijn geen kosten verbonden.

20.Een account aanmaken

Klik op de knop Tickets op de detailpagina van het evenement dat je wil bezoeken en vervolgens op Registreer. Voer je gegevens in en kies om wel of niet de nieuwsbrief met ons actuele programma te ontvangen. Klik vervolgens op ‘Account aanmaken’. Het opgegeven e-mailadres wordt geverifieerd, om zeker te zijn dat het een werkend adres is. Hierop ontvang je later je e-tickets of nieuwsbrieven.
Hierna kun je inloggen door opnieuw op de knop tickets op de detailpagina van het evenement dat je wil bezoeken te klikken. Eenmaal ingelogd kun je je gegevens inzien en wijzigen, en je voltooide aankopen bekijken. Je kunt nu ook kaarten selecteren en afrekenen.

21.Online kopen

Op de pagina’s ‘Home‘ en ‘Agenda’ kun je naar een evenement zoeken. Als je niet meteen vindt wat je zoekt, kun je de programmalijst beperken door op Filter te klikken. Je kunt ook een zoekterm invoeren. Je kunt op een evenement klikken om zo de detailpagina te openen, of direct tickets te kopen door op Tickets te klikken. Op de detail pagina staat ook een knop met Tickets. Als je op deze knop klikt, kom je in de winkelwagen van Active Tickets terecht. Als het juiste evenement staat aangegeven op het scherm, kies je een soort ticket (als er meerdere staan) en het aantal tickets. Vervolgens klik je op bestellen. Je gaat nu verder naar het scherm waar je kunt betalen.

Er zijn vier betaalplatforms:

  • iDEAL. Dit is betalen met een Nederlandse bankrekening via Internet bankieren. Voor meer informatie en een lijst van de op dit moment aangesloten banken, zie de iDEAL website.
  • Paypal. Hiervoor moet je een gratis rekening aanmaken bij Paypal. Je kunt geld op die rekening zetten als tegoed, of direct met bank of creditcard betalen. Zie de Paypal website.
  • Giropay is de Duitse iDEAL, dit Duitse online banksysteem is ontwikkeld door een drietal bankgroepen welke samen 80% van de Duitse markt dekken. Voor meer informatie zie de Giropay website.
  • Bancontact/Mister Cash is één van de meest gebruikte betaalmethode voor online betalen in België. Voor meer informatie zie de Bancontact/Mister Cash website.
22.Wat zijn e-tickets?

Als je bij ons online een ticket besteld, dan krijg je per mail een PDF bestand toegestuurd. Dit PDF bestand is je e-ticket. Op de avond van het evenement breng je een afdruk van dit ticket mee. Zorg dat de barcode van het geprinte ticket niet beschadigd, anders kan het ticket niet gescand worden. Als je geen afdruk van het e-ticket kunt maken, zorg dan dat je het transactienummer bij de hand hebt. Het is ook mogelijk om het ticket vanaf het scherm van een mobiele telefoon te laten scannen.

23.Kan ik reserveren?

Nee, je kunt geen kaartje reserveren, alleen vooraf kopen.

24.Geen link voor tickets. Wat nu?

De kaartverkoop wordt in dit geval niet door Grenswerk gedaan. Waarschijnlijk is dit een activiteit door een externe partij en organiseert deze de kaartverkoop zelf. Ook bestaat er de mogelijkheid dat de kaartverkoop alleen aan de kassa op de dag zelf plaatsvindt. Bekijk de detailpagina van het evenement voor meer informatie.

25.Uitverkocht. Wat nu?

Als er online geen kaarten meer te koop zijn, dan zijn ze op. We houden geen kaarten apart voor de avondkassa. Voor uitverkochte concerten werken we met een wachtlijst. Om uzelf op de wachtlijst te laten zetten kunt u mailen naar info@grenswerk.nl.

26.Is er een wachtlijst?

Voor uitverkochte concerten werken we met een wachtlijst. Om uzelf op de wachtlijst te laten zetten kunt u mailen naar info@grenswerk.nl. Zodra er weer tickets te koop zijn communiceren wij dat via onze website en/of onze Facebook pagina.

27.Hoe krijg ik mijn kaarten?

Als je je ticket(s) online koopt, ontvang je een e-ticket per mail. Als je aan de kassa koopt krijg je een hard-copy kaartje. Onze voorverkoopadressen geven een afdruk van een e-ticket of een hard-copy ticket, dit hangt af van het voorverkoop adres.

28.Hoe check ik mijn aankopen?

Log in op de website. Klik rechts bovenaan op de knop met je emailadres. Klik bij Bestelhistorie op de knop ‘Bekijk hier je bestelhistorie’. Je ziet alle aankopen die je in het verleden hebt gedaan. Soms duurt het even voordat je aankoop hier tussen komt te staan. Als er iets mis is, neem dan contact met ons op.

Beluister De Grenswerk-selection

Alle verse nieuwe tracks voor jou geselecteerd door ons (op Spotify).

Beluisteren

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Welke nieuwsbrieven je wil ontvangen:
aanmelden